reklama

wtorek, 5 lipca 2016

Tagliatelle z kurczakiem, gruszką i cukinią

Jak już pisałam do zastosowania gruszki w potrawie z kurczakiem zainspirował mnie mój syn, a tak właściwie moja synowa, która podała mi przepis na tą potrawę. Ja jednak jak zwykle musiałam ją zmodyfikować po swojemu. Dodając cukinię uzyskałam potrawę w nowej odsłonie, która nie potrzebowała nawet dodawania śmietany, bo połączenie gruszki z cukinią, które się rozgotowały dały doskonały sos. Kurczak z gruszką zaserwowany z ryżem był znakomity, ale to danie z tagliatelle okazało się bardziej wyborne, wykwintne nadające się nawet na proszona kolację.

Składniki:                                       
         
1 podwójna pierś z kurczaka
2 gruszki na pół dojrzałe        
1/2 cebuli
1/2 cukinii
garść natki pietruszki
sól, pieprz
pieprz ziołowy
łyżeczka curry
olej 

Sposób przygotowania:
Piersi z kurczaka umyć i pokroić jak na gulasz, a następnie posypać sola, pieprzem i pieprzem ziołowym, po czym dokładnie wymieszać. Mięso wrzucić na rozgrzany olej, obsypać curry i przesmażyć. Dodać pokrojona w kostkę cebulę, obrane i pokrojone w kostkę gruszki i cukinię. Wszystko razem smażyć, aż mięso będzie miękkie, a cukinia i gruszki się rozgotują. Na koniec dodać posiekaną natkę pietruszki. Doprawić sola i pieprzem. Podawać z tagliatelle. Smacznego.

1 komentarz: