reklama

sobota, 16 lipca 2016

Szybka rolada biszkoptowa z malinową bitą śmietaną

Czasem jak nie mam ani ochoty, ani pomysłu na jakieś bardziej pracochłonne, kremowe ciasto to robię roladę. Jest to jedno z ciast, które również lubiła robić moja mama, z tą jednak różnica, że nigdy nie robiła jej ze śmietana bitą tylko z kremem masłowym albo białym, albo kakaowym. Zresztą w tamtych czasach kremówka była rarytasem i tylko po znajomości można było ją dostać, a jeżeli już się ją zdobyło to była przeznaczona zawsze do wuzetki. Ja tym razem poszłam na łatwiznę i do kremu wsypałam masę śmietanową o smaku malinowym, bo akurat nie miałam żadnych owoców pod ręką. Wyszło pysznie, choć nie tak jakbym chciała, ale do niedzielnej kawki akurat.

Składniki na biszkopt:
7 jajek
7 łyżek cukru
7łyżek mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 l śmietany 36 %
Dr.Oetker masa śmietanowa malinowa

Sposób przygotowania biszkoptu:
Białka oddzielić od żółtek i dokładnie ubić z cukrem na sztywna pianę, powoli dodawać żółtka cały czas ubijając. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sito i powoli dodawać do ciasta delikatnie mieszając drewnianą łyżką. Ciasto wylać na wyłożoną papierem blaszkę 40 x 40cm. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku do suchego patyczka. Po upieczeniu ciasta zawinąć ciasto w wilgotną ściereczkę. Po ostudzeniu ciasto rozwinąć, ściągnąć papier, a następnie posmarować malinową bitą śmietaną i powtórnie zwinąć. Posypać cukrem pudrem. Smacznego. 







 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz