reklama

piątek, 22 lipca 2016

Gołąbki dietetyczne

Podawałam już przepisy na na różne gołąbki, ale tego jeszcze nie było. Po moich dłuższych przemyśleniach zdecydowałam, że na moim blogu od czasu do czasu zamieszczać będę również przepisy na potrawy dietetyczne i te gołąbki właśnie należą do takich potraw. A tak właściwie namówiła mnie do tego moja młodsza córka, która jest na diecie i wcale nie narzeka, tłumacząc mi, że coraz więcej osób interesuje się takimi dietetycznymi potrawami, ale sprawdzonymi. Dlatego dostając ten przepis właśnie od niej postanowiłam go wypróbować. Przepis ten trochę zmodyfikowałam, ale potrawa, która dzięki temu powstała okazała się pyszna i godna polecenia.

Składniki na sos pomidorowy:
5-6 pomidorów świeżych
oliwa
1/2 cebuli
1/2 szklanki rosołu
pieprz
liść laurowy ziele angielskie
bazylia

Sposób przygotowania:
Pomidory świeże obrać ze skórki i pokroić w większą kostkę. Na oliwie zeszklić pół cebuli, a następnie dodać przygotowane pomidory i szklankę rosołu. Wszystko razem dusić do miękkości, a następnie zblendować na gładka masę. Postawić na kuchenkę dodać listek laurowy, ziele angielskie i jeszcze chwilę gotować, ewentualnie dodać trochę rosołu jeżeli będzie za gesty. Doprawić pieprzem i bazylią. Smacznego.

Składniki:
kapusta włoska
600g mięsa mielonego z indyka
cebula
jabłko
jajko
bułka
sól
pieprz ziołowy
czosnek

Sposób przygotowania:
Mięso mielone wymieszać z bułką namoczoną w wodzie i dobrze odciśniętą, jajkiem, drobno pokrojona cebulą, startym na dużych oczkach jabłkiem, przeciśniętymi ząbkami czosnku, a następnie doprawić solą, pieprzem ziołowym i jeszcze raz dokładnie wymieszać. Przygotować liście kapusty włoskiej, w tym celu zdjąć zewnętrzne liście, które następnie chwilkę obgotować. Tak przygotowane liście z kapusty napełnić farszem i zawinąć jak rolady. Gołąbki układać w garnku, spód którego wyłożony jest liśćmi z kapusty i zalać sosem pomidorowym. Gotować do miękkości kapusty tak około 30 minut. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz