reklama

czwartek, 30 czerwca 2016

Zupa krem z młodej kapusty

Wracając do młodej kapusty zupełnie zapomniałam o zupie kremie z młodej kapusty, którą próbowałam bardzo dawno temu u znajomej, a zupełnie o niej zapomniałam. Od tej pory nie spotkałam się z tą zupa, dlatego postanowiłam koniecznie ją odtworzyć, bo oczywiście nie mam przepisu. Na pewno w składzie było jabłko i to kwaśne do przełamania słodkiego smaku kapusty i dużo koperku. Dodałam jeszcze jak zwykle ziemniaki do zagęszczenia. Wywar zrobiłam z warzyw, które później również zblendowałam. Wyszła bardzo smaczna, aromatyczna zupa krem w smaku zupełnie inna niż ta, którą kiedyś jadłam, a to za sprawą przypraw, które użyłam w mojej zupie. Mam nadzieję, że na pierwowzór jeszcze zdobędę przepis, ale to trochę potrwa.
Składniki:
1/2 młodej kapusty
1 jabłko
3 ziemniaki
2 łyżki masła
1 marchewka
1 pietruszka
1/2 mniejszego selera
kawałek pora
liść laurowy
3 ziarenka ziela angielskiego
sól
pieprz
pieprz ziołowy
gałka muszkatołowa
koperek

Sposób przygotowania:
Z marchewki, pietruszki, selera i pora ugotować wywar. Na patelni roztopić masło, na które wrzucić poszatkowaną kapustę. Chwilę przesmażyć. Dodać obrane i pokrojone ziemniaki i jabłko, posolić i popieprzyć, a następnie jeszcze chwilę razem przesmażyć. Do ugotowanego wywaru dodać zawartość patelni, nie wyciągając warzyw.  Dodać listek laurowy, ziele angielskie i gotować do miękkości warzyw. Wyjąć listek i ziele, a następnie zupę zblendować na gładki krem. Doprawić pozostałymi przyprawami. Krem podawać posypany koperkiem. Jeżeli ktoś lubi można dodać łyżkę śmietany. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz