reklama

czwartek, 9 czerwca 2016

Smażonka kartoflana

Jest to jedno z ulubionych dań mojego szwagra Achima. Właściwie to on wprowadził ją do menu swojej rodziny i tak zostało do dziś. Potrawę tą miałam okazję jeść dawno temu i jakoś o niej zapomniałam, nawet przepisu nie wzięłam, ale kiedy rodzinka była u nas w odwiedzinach i przypomniała mi o tej kartoflanej smażonce, to już na wszelki wypadek wzięłam przepis. I dobrze, bo mi się przydał dzisiaj, kiedy to nie miałam pomysłu na obiad. Ta niezwykła potrawa jest nie tylko prosta w przygotowaniu, a także bardzo smaczna. Dzisiaj zaserwowałam smażonkę z jajkiem sadzonym i maślanką.
Potrawa godna polecenia. Pomyślałam też sobie, że można ją modyfikować dodając różne składniki. Już mam wiele pomysłów na jej urozmaicenie, ale na razie o tym sza.

Składniki:
10 dużych ziemniaków
1 cebula
pęczek zielonej cebulki
sól i pieprz
inne przyprawy według uznania
olej

 Sposób przygotowania:
Ziemniaki obrać i zetrzeć jak na placki ziemniaczane. Odlać nadmiar
 wody. Cebulę również obrać i zetrzeć na tarce. Cebulkę zieloną drobno pokroić i dodać do masy ziemniaczanej. Przyprawić solą i pieprzem oraz innymi przyprawami. Dokładnie wymieszać. Rozgrzać olej na głębszej patelni i wyłożyć masę kartoflaną i smażyć. Co jakiś czas przemieszać i przewracać na druga stronę. Smażonka będzie gotowa, gdy ładnie się spiecze. Smacznego.



1 komentarz:

  1. Edelko, u mnie ta potrawa nazywo się "prażonki". Serwuje się ją okraszoną skwarkami z boczku i wędzonej spyrki :)
    Do tego koniecznie kiszono kapusta, nojlepi swojsko. Mniam!

    OdpowiedzUsuń