reklama

środa, 22 czerwca 2016

Plastry schabu duszone w sosie cebulowo - pieczarkowym

Dziś naszła mnie ochota na schabowe, ale nie panierowane i smażone, tylko zupełnie coś innego, czego jeszcze nie było. Po rozmowie z mężem doszliśmy do wniosku, że jeżeli były już plastry schabu w sosie chrzanowym, to czemu nie spróbować zrobić je w sosie pieczarkowym. Tym bardziej, że akurat pieczarki miałam. Początkowo chciałabym zrobić je w takim tradycyjnym sosie pieczarkowym, ale ostatecznie zmieniłam zdanie i jak zawsze trochę poeksperymentowałam i wyszła zupełnie nowa potrawa, którą zaserwowałam z kaszą gryczaną i surówką z kapusty włoskiej.
Surówki też takiej nigdy nie robiłam. Jest to czas najwyższy, aby zacząć i ten rodzaj kapusty stosować do przygotowania surówek.

Składniki:
4 – 5 kotlecików schabowych
250 g pieczarek
1 duża cebula
sól i pieprz
pieprz ziołowy
śmietana 18%
olej do smażenia
łyżka masła

Sposób przygotowania:
Plastry schabu około 1 cm grubości lekko rozbić posolić, popieprzyć i obsmażyć na gorącym oleju, dorzucić łyżkę masła. Cebulę obrać i pokroić w kostkę, a następnie dodać do mięsa. Dolać trochę wody i dusić około dziesięć minut pod przykryciem. Pieczarki obrać i rozdrobnić, a następnie dorzucić do mięsa i cebuli, dolać wody i razem wszystko dusić do miękkości. Zdjąć pokrywkę i odparować nadmiar wody, wlać śmietanę i chwilę gotować do zgęstnienia sosu. Przyprawić pieprzem ziołowym, solą i pieprzem. Podawać tak jak pisałam powyżej. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz