reklama

środa, 29 czerwca 2016

Leczo z dodatkiem pieczarek i cebuli

Jak już pisałam leczo znane jest nam od bardzo dawna, ale w oryginalnym przepisie, który moja mama otrzymała od rodowitej węgierki nie było ani grzybów, ani cebuli, dlatego postanowiłam tym razem zrobić leczo z tymi dodatkami tak jak to robią moi znajomi. Nie powiem, potrawa okazała się znakomita, w smaku zupełnie inna niż ta, która zawsze ja robię, ale na pewno nie wyeliminuje tej naszej na stałe. Robiąc tą wersję lecza przypomniało mi się, że nasze leczo też zmodyfikowałam przez dodanie cukinii, której w oryginale nie było i tak samo ktoś dodał pieczarki i cebulę i taka wersja dotarła do ogółu. Dzięki temu mamy zawsze do wyboru kilka wersji tej węgierskiej potrawy.

Składniki:
1 kg najlepiej papryki mieszanej
60 dkg pomidorów
250g pieczarek
1 cebula
200 g boczku nie za chudego
0,5 kg kiełbasy cienkiej, może być i śląska
sól i pieprz do smaku
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania:
Boczek kroimy w drobniejsza kostkę, wrzucamy do garnka i wytapiamy. Następnie wrzucić obraną i pokrojoną w piórka cebulę, pokrojone pieczarki i chwilę razem smażyć. Do tego dorzucić wypłukane i pokrojone papryki, obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory i razem wszystko dusić. Kiełbasę obrać ze skórki, pokroić w większa kostkę i dodać do reszty. Jeżeli jest taka potrzeba dolać odrobinę wody i razem wszystko dusić. Na koniec doprawić solą, pieprzem i pieprzem ziołowym. Podawać z pieczywem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz