reklama

piątek, 3 czerwca 2016

Łazanki z młodej kapusty

Tym razem trochę napiszę o łazankach z młodej kapusty, które tak naprawdę do mojego rodzinnego menu wprowadziła moja mama, ale na życzenie mojej starszej siostry. To ona pierwsza zaczęła jeździć na kolonie i tam właśnie miała okazję jeść różne potrawy, których nigdy w życiu nie jadła w domu. Łazanki z młodej kapusty zrobione przez moją mamę okazały się przepyszne i odtąd na stałe zadomowiły się w moim domu rodzinnym. Kiedy jednak ja założyłam rodzinę nasze menu trochę się zmieniło, bo dowiedziałam się, że istnieją jeszcze łazanki z kiszoną kapustą, ale o tym już pisałam.
Dodam tylko, że ta druga wersja łazanek wyparła tą pierwszą za sprawą naszych dzieci, ale skoro są już na swoim, my możemy powrócić do wersji pierwszej, zresztą bardziej lubianej przeze mnie, a mój mężulek też musiał na to przystać. Dzisiaj nawet stwierdził, że dawno takich pysznych nie jadł.


Składniki:
główka młodej kapusty
25 dkg boczku wędzonego
makaron łazanki
sól, pieprz
koperek

Sposób przygotowania:
Boczek pokroić i stopić w większym garnku. Kapustę poszatkować, dodać do stopionego boczku i razem przesmażyć do miękkości kapusty, cały czas mieszając. Makaron ugotować według wskazań na opakowaniu, odcedzić, dobrze przelać zimną wodą , dodać do kapusty, doprawić solą i pieprzem. Jeszcze raz wszystko przemieszać i razem chwilę poddusić, by potrawa była gorąca. Podawać z suto posypanym koperkiem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz