reklama

środa, 18 maja 2016

Zupa a la cygańska

Przepis na tą zupę dostałam dawno temu również od tych samych znajomych co na młodą kapustę z śmietaną i zupełnie o nim zapomniałam. Zupa ta przypomina trochę zupę cygańską, ale nie jest tak bogata, bo zawiera tylko kiełbasę, a nie jak ta tradycyjna boczek, mięso i kiełbasę. Przynajmniej tak się dowiedziałam. Jest to zupa zupełnie prosta, składająca się z kilku składników, ale za to bardzo smaczna i pożywna. Przepis ten znalazłam zupełnie przypadkowo wśród moich zapisków z dawnych lat. Gdy przeczytałam nabrałam takiego apetytu, że nie mogłam się temu oprzeć. Tym bardziej, że akurat dysponowałam składnikami potrzebnymi do przygotowania tej zupy.
Zupa ta doskonale nadaje się na jednogarnkowe danie podawane właśnie w taką chłodniejsza pogodę jak jest dzisiaj.

Składniki:
cztery skrzydełka z kurczaka
1 1/2 l wody
włoszczyzna
4 – 5 ziemniaków
1 cebula
4 kawałki kiełbasy śląskiej
1 duża papryka czerwona
2 łyżki koncentratu pomidorowego
olej
sól i pieprz do smaku
można dodać odrobinę ostrej papryki
majeranek około garści
1/2 szklanki śmietany
1 łyżka mąki

Sposób przygotowania:
Ze skrzydełek i włoszczyzny ugotować wywar, a następnie przecedzić go. Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę, dodać do wywaru i gotować do miękkości. Cebulę obrać, pokroić w kostkę i przesmażyć na oleju, dodać pokrojoną w kostkę kiełbasę, paprykę, oraz przecier i razem wszystko przesmażyć. Tak przygotowana kiełbasę przełożyć do wywaru z ziemniakami i razem chwilę gotować. Doprawić solą, pieprzem i majerankiem (majeranek dla lepszego aromatu rozetrzeć w dłoniach). Gotować jeszcze chwilę, a następnie zaprawić zupę śmietaną z mąką. W tym celu do słoiczka wlać trochę wody, wsypać mąkę, dodać śmietanę, zakręcić słoik i dokładnie wstrząsnąć słoikiem, żeby wszystko się dobrze połączyło. Słoik odkręcić dodać trochę gorącej zupy i jeszcze raz wstrząsnąć, żeby śmietana się zahartowała. Całość wlać do zupy i wymieszać. Podawać posypane natką pietruszki z pieczywem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz