reklama

sobota, 28 maja 2016

Szaszłyki drobiowe

Już na dobre rozpoczął się sezon grillowy, więc i ja muszę zamieścić parę sprawdzonych przepisów na potrawy z grilla. Pierwszą potrawą, której nie może zabraknąć na organizowanym przeze mnie grillu są szaszłyki drobiowe. Wprowadziłam je dawno temu, o czym pisałam już w poście o tzatzykach, gdy przyjechałam z odwiedzin w Niemczech. Wtedy u nas były początki grillowania i wszyscy przede wszystkim grillowali kiełbaski. Jakie było zdziwienie, gdy podałam je pierwszy raz. I od tej pory już tak zostało, bo grill bez szaszłyków to nie grill.

Składniki:
papryka czerwona
cukinia
3 piersi z kurczaka
patyczki na szaszłyki

Składniki marynaty:
pół szklanki oleju
łyżeczka papryki ostrej
łyżeczka papryki słodkiej
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
pieprz czarny
Sposób przygotowania marynaty:
Wszystkie składniki marynaty dokładnie wymieszać. Piersi pokroić na mniejsze kawałki i włożyć do marynaty na całą noc. Następnego dnia mięso odsączyć i nadziewać na patyczki na przemian z pokrojonymi warzywami. Grilować około 30 minut, co jakiś czas obracając. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz