reklama

czwartek, 12 maja 2016

Sos tzatziki

Sos tzatziki po raz pierwszy jadłam będąc na odwiedzinach w Niemczech chyba z 28 lat temu. Wtedy w naszych kręgach nie znano jeszcze tego sosu, ani tak naprawdę potraw z grilla. Ci co mieli takie urządzenie zazwyczaj piekli kiełbaski i nic po za tym. Dlatego gdy wróciłam z odwiedzin przywożąc ze sobą grill i zaczęłam przygotowywać potrawy według przepisów przywiezionych  stamtąd, rodzina i moi znajomi byli zdziwieni, że takie pyszności można przygotowywać na grillu. I od tamtego czasu zaczęło się i teraz już nikomu nie jest dziwna karkówka, kaszanka, czy szaszłyki z grilla, bo to potrawy, które najczęściej przygotowuje się, nie wspominając już warzyw czy ryb.
Wracając do sosu tzatziki chciałam tylko nadmienić, że wersji tego sosu jest tyle, ile jego amatorów. Dlatego chciałabym zaproponować moją wersję, na którą przepis dostałam dawno temu od mojej siostry.

Składniki:
2 serki homogenizowane naturalne
1 ogórek zielony
4 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Ogórek obrać i zetrzeć na tarce o małych oczkach, a następnie dodać trochę odciśnięty do serków. Czosnek obrać i przecisnąć przez praskę i również dodać do serków. Wszystko razem wymieszać, dodać soli i pieprzu i jeszcze raz wymieszać. Najlepiej podawać do potraw z grilla.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz