reklama

piątek, 27 maja 2016

Sałatka nowalijkowa z serem feta

Naszła mnie ostatnio taka ochota na sałatkę z serem feta, że nie mogłam się powstrzymać od zrobienia jej, zwłaszcza, że mąż z targu przytaszczył piękne, mięsiste pomidory i ogórki gruntowe, a nowalijki takie jak sałata, rzodkiewki i cebulkę mamy już w naszym ogródku. I jak tu nie zrobić takiej sałatki. Tego rodzaju sałatkę pamiętam jeszcze z dzieciństwa, ale bez sera feta. Ja zawsze dodawałam sobie gęstą śmietanę, z czego się śmiała moja siostra, która stwierdziła, że bez śmietany nie mogę się obejść i miała rację, bo tak jest do dziś, chociaż trochę ją już ograniczam.

Składniki:
kilka listków sałaty masłowej
1 duży pomidor
2 ogórki gruntowe
rzodkiewka
cebulka zielona
kiełki
1/2 sera feta
sos winegret

Sposób przygotowania:
Sałatę wypłukać i potargać na małe kawałki. Pomidor, rzodkiewkę i ogórki pokroić w kostkę. Cebulkę drobno posiekać. Wszystko wymieszać, dodać pokrojony w kostkę ser feta, polać sosem winegret, jeszcze raz wymieszać, posypać kiełkami i podawać z pieczywem, czy jako dodatek do potraw z grilla. Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz