reklama

poniedziałek, 16 maja 2016

Plastry schabu w sosie chrzanowym

Ostatnio byliśmy zaproszeni przez syna i synową na obiad do restauracji, gdzie zaserwowano nam znakomite danie obiadowe. Były to plastry schabu duszone w sosie chrzanowym. Tak nam to zasmakowało, że postanowiłam odtworzyć to danie według mojego pomysłu. Nie wiem, czy w stu procentach mi się to udało, ale końcowy efekt był zadowalający. Dlatego tą potrawę, która nigdy przedtem nie robiłam, ani nie jadłam, na stałe wpisałam w nasze menu.


Składniki:
4 plastry schabu
sól
pieprz
szklanka rosołu
olej do smażenia
Składniki na sos:
2 łyżki masła
3 łyżki mąki pszennej
2 szklanki rosołu
2 łyżki chrzanu ze słoika
sól i pieprz
odrobina cukru do smaku
2 łyki gęstej śmietany (można dodać, ale nie trzeba)

Sposób przygotowania:
Plastry schabu umyć, osuszyć, a następnie rozbić tłuczkiem. Posolić i popieprzyć. Na patelni rozgrzać olej i obsmażyć kotlety, zalać rosołem i dusić do miękkości. Na drugiej patelni roztopić masło, dodać mąkę i zasmażyć na jasnozłotą zasmażkę. Następnie powoli dolewać rosół cały czas mieszając do uzyskania gładkiego sosu o odpowiedniej konsystencji. Dodać chrzan, przyprawy i jeszcze raz wymieszać. Sosem zalać uduszone mięso i chwilę razem pogotować. Podawać z ziemniakami i surówką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz