reklama

wtorek, 3 maja 2016

Krokiety kukurydziane z mięsem, kaszą i pieczarkami

Wprowadzanie nowych innowacyjnych potraw lub zmodyfikowanych do naszej kuchni tak mi się spodobało, że co rusz wymyślam, dodaje, zamieniam składniki, a przede wszystkim przestałam bać się używania różnego rodzaju przypraw, których nigdy w życiu nie stosowałam. Wszyscy znajomi, czy rodzina dziwi się, co nagle mnie tak wzięło na takie zmiany. Otóż nareszcie mogę robić w naszej kuchni co mi się żywnie podoba, bo wiem, że z mężem i tak to zjemy.
Natomiast kiedyś, gdy dzieci mieszkały z nami trzeba było gotować to co oni lubią i nie bardzo miałam odwagę wprowadzać takie potrawy jakie gotuję dzisiaj. Pisałam już w jakimś poście, że mój mąż jest najlepszym testerem i krytykiem i to on mnie mobilizuje do działania. Krokiety, które tym razem zrobiłam miała okazję zjeść również nasza córka z zięciem, którzy przyjechali do nas w odwiedziny i o dziwo byli tą nowatorską potrawą zachwyceni.

Składniki na naleśniki:
2 szkl. mąki kukurydzianej
1 szklanka mąki pszennej
1 szkl. wody
3 szkl. mleka
2 jajka
łyżeczka soli
kawałek słoniny do smażenia

Sposób przygotowania naleśników:
Wszystkie składniki na naleśniki oprócz słoninki miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji i odstawiamy na kilka minut. Następnie rozgrzaną patelnię smarujemy dokładnie słoninką, nalewamy ciasto chochlą i smażymy na złoty kolor z obu stron.

Składniki na farsz:
2 woreczki kaszy jęczmiennej
200 g pieczarek
500 g mięsa mielonego
cebula
2 – 3 ząbki czosnku
sól i pieprz
pieprz ziołowy
jajko
bułka tarta
olej
1 łyżka masła

Sposób przygotowania farszu:
Ugotować kaszę jęczmienną według opisu na opakowaniu. Cebulę i czosnek obrać, pokroić w kostkę, a następnie wrzucić na rozgrzany na patelni olej z masłem. Pieczarki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, dodać do cebuli i smażyć, aż wyparuje woda z pieczarek. Tak przygotowane pieczarki dodać do ugotowanej kaszy, dodać mięso mielone przesmażone na patelni,  jajko, bułkę tartą, przyprawy i dokładnie wymieszać.
Na usmażone naleśniki nakładać farsz i zawijać jak gołąbki. Tak przygotowane krokiety panierujemy i smażymy na oleju. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz