reklama

czwartek, 5 maja 2016

Kotlety z kaszy jęczmiennej i mięsa mielonego z dodatkiem pieczarek

Robiąc ostatnio krokiety z maki kukurydzianej z farszem z kaszy i mięsa, wpadłam na pomysł, ze dobrze było by z masy na farsz spróbować zrobić kotleciki z dodatkiem jakiegoś ostrzejszego sosu. Jak pomyślałam tak i zrobiłam. Nie spodziewaliśmy się takiego pysznego efektu. Córka z zięciem, którzy mieli okazję również je jeść stwierdzili, że to danie jest jeszcze pyszniejsze niż te moje krokiety. Dlatego też postanowiłam, że tego typu dania na stałe zostaną już w naszym menu, bo oprócz niezwykłych walorów smakowych, które posiadają, są to dania również bardzo pożywne. W związku z tym nadają się doskonale jako samodzielne danie obiadowe.

Składniki:
3 woreczki kaszy jęczmiennej
300 g pieczarek
700 g mięsa mielonego przesmażonego na patelni
cebula
2 – 3 ząbki czosnku
sól i pieprz
pieprz ziołowy
jajko
bułka tarta
olej
1 łyżka masła

Sposób przygotowania:
Ugotować kaszę jęczmienną według opisu na opakowaniu. Cebulę i czosnek obrać, pokroić w kostkę, a następnie wrzucić na rozgrzany na patelni olej z masłem. Pieczarki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, dodać do cebuli i smażyć, aż wyparuje woda z pieczarek. Tak przygotowane pieczarki dodać do ugotowanej kaszy, dodać przesmażone mięso, jajko, bułkę tartą, przyprawy i dokładnie wymieszać. Formować kotleciki i smażyć z obu stron na złoty kolor. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz