reklama

czwartek, 19 maja 2016

Kiełki, czyli zdrowie na talerzu

Od dłuższego już czasu zauważyłam, że kiełki rożnych roślin stają się coraz bardziej popularne. Dlatego też postanowiłam i ja zainteresować się tym tematem, który tak naprawdę do niedawna był mi zupełnie obcy. Nawet wtedy, gdy hodowałam przed Wielkanocą rzeżuchę nie zdawałam sobie zupełnie sprawy, że to jest jeden ze sposobów hodowli kiełków. Wracając do kiełków muszę nadmienić, że tym tematem tak naprawdę zaraził mnie mój syn Marek, który od pewnego czasu zajmuje się ich hodowlą. Hoduje u siebie różne kiełki, które dodaje później do różnych potraw, czy tak po prostu na kanapki. Parokrotnie poczęstował nas wyhodowanymi przez siebie kiełkami, które naprawdę nam z mężem zasmakowały.
Dlatego też postanowiłam, że i ja zajmę się tą prosta hodowlą, aby na okrągło mieć dostęp do tak bogatego źródła witamin. Zanim jednak przystąpiłam do hodowli musiałam dowiedzieć się co nie co na temat tego bogatego źródła witamin. Otóż jak powszechnie wiadomo nasz organizm potrzebuje najwięcej witamin po zimie. Jednak w marcu, czy kwietniu trudno o pełnowartościowe owoce czy warzywa, dlatego z pomocą przychodzą nam właśnie kiełki, które zawierają w sobie nawet 30 krotnie więcej witamin niż ich dorosłe wersje. I ta wiedza wystarczy już by rozpocząć hodowlę tych naturalnych suplementów, a nie zapychać się suplementami w postaci tabletek. A więc do dzieła.

Oto rzeczy, które potrzebne będą do takiej prostej hodowli w domu.
  1. litrowy słoik
  2. kawałek gazy
  3. gumka recepturka
  4. nasiona specjalne przeznaczone na kiełki ( w moim przypadku były to nasiona rzodkiewki)
  5. pojemnik, w którym można oprzeć słoik pod kątem 45 stopni
                                                    
Sposób przygotowania:
Słoik dokładnie umyć i wyparzyć. W tym celu nalać wrzątku i pozostawić w słoiku do częściowego ostygnięcia. Gdy w słoiku woda będzie letnia wsypać 4 łyżeczki nasion i pozostawić na około 6 godzin w celu napęcznienia. Po tym czasie nałożyć na otwór słoika gazę, którą przymocować gumką.
Zlać wodę i dokładnie wypłukać nasiona, a następnie słoik ustawić do góry dnem pod kątem 45 stopni w pojemniku, aby nadmiar wody mógł swobodnie odciekać. Kiełki płukać trzy razy dziennie w letniej wodzie, by zapewnić dostateczną ilość wilgoci. Pojemnik ustawić w pół cienistym miejscu. Kiełki powinny być gotowe po 4 - 5 dniach. Gotowe kiełki przełożyć do pojemnika i przechowywać w lodówce do 7 dni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz