reklama

czwartek, 28 kwietnia 2016

Zupa z czerwonej soczewicy po mojemu

Po remanencie w mojej kuchni zauważyłam, że oprócz warzyw do bulionu warzywnego zostało mi jeszcze pół torebki soczewicy czerwonej, więc po niedługim namyśle postanowiłam ugotować z tego jakąś pożywną zupę. Jedynie co musiałam dokupić do tej zupy to był świeży koperek, który niestety jeszcze nie urósł w naszym ogródku. Zupa wyszła wprost genialna, nawet nie wiedziałam, że połączenie tych wszystkich warzyw z soczewicą i przyprawami da taki efekt smakowy.
Jest to mój autorski przepis, który skrupulatnie zapisałam krok po kroku, by w przyszłości nie mieć problemu z odtworzeniem tych smaków. 
 
Składniki na wywar warzywny:
3 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
mały por
1, 5 l wody
sól

Sposób przygotowania wywaru:
Wszystkie składniki wywaru obrać i umyć, a następnie wrzucić do wody i gotować do miękkości. W trakcie gotowania posolić.

Pozostałe składniki:
200 g soczewicy czerwonej
1/4 młodej kapusty białej
5 ziemniaków
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki oleju do smażenia
liść laurowy
3 ziarenka ziela angielskiego
sól
curry
pieprz ziołowy
koperek

Sposób przygotowania:
Z wywaru warzywnego wyjąć dwie ugotowane marchewki, które pokroić w kostkę i odstawić. Na patelni na rozgrzanym oleju zeszklić obraną i pokrojoną w kostkę cebulę, czosnek i 2 ziemniaki. Chwilę razem smażyć, a następnie przełożyć do gotującego się wywaru warzywnego, wrzucić wypłukaną soczewicę, ziele angielskie, liść laurowy, poszatkowaną kapustę i gotować do miękkości. Po ugotowaniu wyciągnąć ziele i liść laurowy, a następnie zblendować wszystko na krem. Doprawić sola, pieprzem, curry i pieprzem ziołowym. W międzyczasie pozostałe trzy ziemniaki pokroić w kostkę i ugotować osobno w osolonej wodzie. Do kremu dodać osobno ugotowane i odcedzone ziemniaki i odłożoną marchewkę. Zupę podawać posypaną posiekanym koperkiem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz