reklama

piątek, 8 kwietnia 2016

Swojski kebab

Kebab to potrawa, która bardzo mi zasmakowała. Pierwszy raz jadłam go chyba z 20, a może i więcej lat temu będąc u mojej siostry w Niemczech. Wtedy u nas potrawa ta jeszcze była nie znana. Pamiętam, że od tego czasu kiedy tylko byłam w odwiedzinach, siostra zawsze kupowała kebab przed samym moim odjazdem, bym mogła zabrać go dla naszej najmłodszej córki, która uwielbiała go. Teraz nie raz z tego się śmiejemy, że przez kebaba dla Moniczki nie zdążyłabym na autokar do Polski. Ale wracając do tematu, to chciałam zaznaczyć, że jednak najlepszy kebab jadłam będąc w odwiedzinach u naszej starszej córki.
Kebab ten przygotował nasz zięć, który jak już wspominałam lubi poeksperymentować w kuchni i zawsze wychodzą mu smakowite potrawy. Dlaczego akurat teraz piszę o kebabie, ano bo dostałam turecki chlebek fladenbrot i postanowiłam go wykorzystać do zrobienia istnie swojskiego kebaba według przepisu naszego zięcia.

Składniki:
chleb turecki fladenbrot
2 piersi z kurczaka (można wykorzystać gotowe mięso do kebaba mrożone)
przyprawa do kebaba
2 ząbki czosnku
2 łyżki oleju
sok z pół cytryny
ogórek zielony
cebula
pomidory
papryka czerwona
sos tzatzyki

Sposób przygotowania mięsa:
Piersi z kurczaka dokładnie umyć i pokroić na paski. W misce wymieszać przyprawę do kebaba z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, olejem i sokiem z cytryny. Mięso włożyć do marynaty, dokładnie wymieszać i odstawić na co najmniej godzinę. Przygotować dodatki do kebaba. Ogórek, cebulę obrać i pokroić w półplasterki. Pomidor pokroić w plasterki, natomiast paprykę oczyścić z gniazda nasiennego i pokroić w drobne paseczki. Chleb dzielimy na cztery części, a następnie każda część w środku rozcinamy jednak nie do końca, wkładamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na około 7 min. W między czasie mięso obsmażyć z każdej strony na gorącej patelni. Tak przygotowany chleb smarować sosem tzatzyki, a następnie dodać mięso i pozostałe składniki, polać jeszcze raz delikatnie sosem i docisnąć. Gotowe. Można również dodać sałatę lub surówkę z kapusty pekińskiej lub białej według uznania. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz