reklama

wtorek, 19 kwietnia 2016

Sałatka z mniszka lekarskiego z serem, truskawkami i kiwi

Dzisiaj mąż kupił piękne truskawki, a że miałam również w domu kiwi, a w ogródku piękny, młody mniszek lekarski, więc postanowiłam zrobić z tych składników sałatkę na drugie śniadanie. Robiąc dzisiaj twaróg z rzodkiewką i szczypiorkiem, wpadłam na pomysł, by wykorzystać również pozostały mi twaróg do tej sałatki. Jak pomyślałam tak też zrobiłam i ten pomysł okazał się jak najbardziej trafiony. Sałatka z takich składników uzupełniona sosem balsamicznym własnej roboty była wyśmienita. Dlatego też chcę ją polecić jak najbardziej tym, którzy nie są przekonani do roślin dziko rosnących, znanych nam tylko jako chwasty i nic po za tym.
Jednym słowem nie bójcie się skosztować tego co jest naprawdę smaczne i przede wszystkim zdrowe.

Sos balsamiczny:4 łyżki oliwy
2 łyżki octu balsamicznego 
łyżeczka brązowego cukru
szczypta świeżo zmielonego czarnego pieprzu 

Składniki:
2 duże garście młodego mniszka lekarskiego
3-4 truskawki
1 kiwi
150 g twarogu półtłustego
sos balsamiczny

Sposób przygotowania:
Listki mniszka lekarskiego wypłukać i zamoczyć na godzinę w solonej wodzie, a następnie ułożyć na talerzu. Na środek pokruszyć twaróg półtłusty, który posypać obranym i pokrojonym kiwi. Obłożyć sałatkę obranymi z szypułek i pokrojonymi truskawkami, a następnie przed samym podaniem polać sosem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz