reklama

piątek, 22 kwietnia 2016

Omlet warzywny a la pizza

Za omletami specjalnie nigdy nie przepadałam, dlatego tak rzadko je robiłam. Mąż natomiast bardzo je lubi i to tylko ze względu na niego czasami je przygotowuję. Tak było i tym razem. Mąż mnie namawiał, bym zrobiła taki omlecik z prawdziwego zdarzenia. Smaczny, pożywny i nadający się na samodzielny obiad. Czego się nie robi dla swojej drugiej polówki, zwłaszcza, że jest testerem wszystkich moich nowo wprowadzanych do naszego menu potraw. Wymyśliłam więc omlet a la pizza z dodatkiem warzyw, którymi akurat dysponowałam plus pieczarki, które już parę dni czekały w lodówce na swoją kolej i na które tak naprawdę nie miałam pomysłu.
I w ten sposób powstał ten warzywny omlet a la pizza, który tak mi zasmakował, że sama się zastanawiałam, czemu tak rzadko gościł na naszych talerzach. Od dzisiaj to się zmieni i na pewno co jakiś czas będę przygotowywać taki omlet, jednak za każdym razem z innymi dodatkami.

Składniki:
250 g pieczarek
garść fasolki szparagowej mrożonej
mała papryka czerwona
kilka różyczek brokułu
1/2 cebuli
1 łyżka masła
3 łyżki tartego sera żółtego
6 jaj
2 łyżki mąki kukurydzianej
cebulka zielona
sól i pieprz
pieprz ziołowy

Sposób przygotowania;
Na patelni rozgrzać olej z łyżką masła, a następnie dodać obraną i pokrojona w kostkę cebulę, pieczarki, pokrojoną paprykę, fasolkę i różyczki brokuła. Wszystko razem przesmażyć dodać odrobinę wody i dusić do miękkości, aż wyparuje nadmiar płynu. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Jajka ubić na puszysto z mąką, tartym serem i drobno pokrojoną cebulką zieloną oraz z sola, pieprzem i pieprzem ziołowym. Tak przygotowaną masę jajeczną wylać na podsmażone warzywa. Smażyć, aż masa jajeczna się zetnie. Od razu podawać. Ten warzywny omlet serwuję pokrojony jak pizza. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz