reklama

sobota, 16 kwietnia 2016

Kruche ciasto z bezą i kremem truskawkowym

To pyszne ciasto jadłam dawno temu, kiedy to zostałyśmy poczęstowane przez naszą szefową w pracy. Upiekła je tak bez okazji w sezonie truskawkowym. Po otrzymaniu od niej przepisu, wszystkie zaczęłyśmy piec je w domu i co jakiś czas któraś z koleżanek przynosiła je do pracy, by pochwalić się jak wyszło. Muszę przyznać, że nie wszystkim wychodziła ta beza na wierzchu ciasta i dlatego mieliśmy później doskonały temat do dyskusji. Po jakimś czasie zapomniałyśmy o tym kruchym cieście z bezą.
Nie powiem, ja wtedy też kilka razy je upiekłam, by się również pochwalić przed koleżankami i o dziwo z bezą nigdy nie miałam problemu. Dzisiaj, gdy szukałam pomysłu na jakieś ciasto do niedzielnej kawki wpadł mi w ręce właśnie ten przepis i postanowiłam je upiec, by przypomnieć sobie jego smak. A, że miałam akurat zamrożone truskawki jeszcze z naszego ogródka, pomysł okazał się jak najbardziej trafiony.

Składniki na ciasto:
250 g margaryny mlecznej
2,5 szkl. mąki
3 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 żółtek
szczypta soli

Sposób przygotowania ciasta:
Wszystkie składniki ciasta szybko zagnieść i włożyć do lodówki na godzinę.

Składniki na bezę:
5 białek
1 1/4 szkl. cukru
szczypta soli

Sposób przygotowania bezy:
Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, a następnie dodawać stopniowo cukier, cały czas ubijając. Piana powinna być gęsta i lśniąca.


Sposób przygotowania ciasta do pieczenia:
Ciasto rozłożyć na wyłożoną papierem blachę 40 x 40 cm i włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 10 min w celu podpieczenia ciasta. Na podpieczone ciasto wyłożyć masę z ubitych białek, a następnie włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około 20 min, do czasu, aż beza się lekko zrumieni. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i pozostawić ciasto do całkowitego wystudzenia.

Składniki na krem:
1/2 kg truskawek (ja zastosowałam mrożone)
1/2 szklanki cukru
2 budynie śmietankowe bez cukru
2/3 szklanki mleka
250 g masła


Sposób przygotowania kremu:
Truskawki obrać z szypułek, umyć, a następnie zagotować razem z cukrem. Po rozpuszczeniu się cukru truskawki zblendować i ponownie postawić na piecu. Budynie rozmieszać w mleku, a następnie wlać do gotującego się musu i cały czas mieszając gotować do zgęstnienia budyniu. Odstawić do całkowitego wystygnięcia. Masło utrzeć na puszystą masę, do której dodawać po łyżce budyniu cały czas miksując, aż do czasu uzyskania gładkiego kremu.

Upieczone ciasto przekroić na pół. Na pierwsza połówkę nałożyć krem, który równomiernie rozsmarować, a następnie przykryć drug połówka, lekko docisnąć i gotowe. Smacznego.

1 komentarz: