reklama

środa, 27 kwietnia 2016

Kotlety z kaszy jaglanej z pieczarkami

Jeszcze nie tak dawno nawet by mi się nie śniło, że kasza jaglana, którą tak naprawdę wcale żeśmy nie znali zajmie jedne z czołowych miejsc w naszej kuchni. Jest to produkt nadający się nie tylko do przyrządzania potraw słodkich, ale również potraw ostrych oraz jako dodatek do zup. Dlatego też postanowiłam tym razem kaszę jaglaną połączyć z pieczarkami i z powstałej masy zrobić kotleciki, które zaserwowałam z ostrym sosem jogurtowo – musztardowym. Ten zestaw okazał się strzałem w dziesiątkę, ponieważ trochę mdły smak kaszy został przełamany ostrością sosu.
W związku z powyższym mogę śmiało polecić tą potrawę jako samodzielne danie obiadowe.

Składniki:
1 szkl. ugotowanej kaszy jaglanej
10 średnich pieczarek
posiekana cebulka zielona
2 łyżki mąki kukurydzianej
jajko
sól i pieprz czarny
pieprz ziołowy
płatki owsiane do panierowania
łyżka masła
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Pieczarki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, a następnie wrzucić na rozgrzaną patelnię z masłem. Smażyć, aż wyparuje woda z pieczarek. Tak przygotowane pieczarki dodać do ugotowanej kaszy jaglanej razem z cebulką zieloną, jajkiem, przyprawami i mąką kukurydzianą. Dokładnie wymieszać, uformować kotleciki, a następnie panierować je w płatkach owsianych. Tak przygotowane kotleciki smażyć na rozgrzanym oleju z obydwu stron na złoty kolor. Podawać z ostrym sosem jogurtowo –musztardowym. Smacznego.

1 komentarz:

  1. nie moge jeść pieczarek bo jestem bardzo uczulona na nikiel ,pieczarki zawierają w.w Mam pytanie co zamiast.Tak na marginesie masz super przepisy .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń