reklama

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Kotlety schabowe panierowane w płatkach owsianych

Od dłuższego czasu kotlety schabowe nie cieszą się u nas już taką popularnością jak kiedyś. Stanowczo bardziej lubiany przez nas jest kotlet drobiowy, ale, że kotlety schabowe znalazły się w naszym posiadaniu, musiałam wymyślić coś, przez co na powrót zdobyłyby nasze uznanie. Tym coś była po prostu zalewa jajeczno olejowa z przyprawami, w której moczyły się przed smażeniem (stosuję ja zawsze do kotletów drobiowych i ryby) i panierka z płatków.
Niby nic takiego, a jednak schabowy okazał się zupełnie inną potrawą zarówno w smaku jak i wyglądzie. Po skonsumowaniu tak przygotowanych kotletów stwierdziliśmy z mężem, że chyba na dobre zrezygnujemy z bułki tartej, którą stosowałam zawsze do panierki na rzecz płatków owsianych. Wprawdzie korzystałam już z panierki z płatków owsianych w kotlecikach z kaszy jaglanej z mięsem mielonym, ale jak się okazało taka panierka jest też jak najbardziej odpowiednia do kotleta schabowego.

Składniki:
4 kotlety schabowe
jajko
1/2 szklanki oleju
3 łyżki wody
kucharek swojski
pieprz ziołowy
sól
płatki owsiane
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Kotlet schabowy roztłuc tłuczkiem na odpowiednią grubość. Do małej miski wbić jajko, wlać olej, wodę i doprawić solą, kucharkiem i pieprzem ziołowym. Dokładnie wymieszać i włożyć do tej mieszanki jajecznej roztłuczone kotlety. Odstawić na pół godziny. Po tym czasie wyjąć i panierować w płatkach owsianych. Smażyć z obu stron na oleju. Podałam je z pure ziemniaczanym i surówką z młodej kapusty z koperkiem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz