reklama

sobota, 23 kwietnia 2016

Ciasto rabarbarowo - jabłkowe Zosi

Widząc rabarbar w naszym ogródku przypomniało mi się pyszne ciasto, na które przepis dostałam bardzo dawno temu od żony mojego kolegi, a zarazem właściciela firmy, w której lata temu pracowałam. Pamiętam ten okres doskonale, bo kojarzy mi się również z doskonałymi ciastami i potrawami, którymi częstowała nas jego żona odwiedzając swojego męża w pracy. Ciasto to jest puszyste, rozpływające się w ustach, a dodatek rabarbaru z jabłkiem z nutą smaku truskawkowego dodanej galaretki powoduje, że ciasto bardzo szybko znika z naszych talerzy.
Składniki na ciasto:
blaszka głębsza 25 x 40 cm
3 jajka
1/2 kost. margaryny
1/2 szkl. cukru
1 szklanka krupczatki
łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na masę owocowa:
6 - 7 grubszych lasek rabarbaru
4 - 5 jabłka
galaretka truskawkowa 
cukier

Sposób przygotowania ciasta:
Żółtka zmiksować z cukrem, dodać margarynę i dokładnie wymieszać z utartymi żółtkami za pomocą  miksera. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i wymieszać. Białka ubić z odrobiną soli na sztywna masę, a następnie dodać do ciasta, delikatnie wymieszać i przełożyć na wysmarowaną i obsypaną bułką tartą blaszkę.

Sposób przygotowania masy owocowej:
Rabarbar obrać i pokroić w małe kawałki, wrzucić do garnka, dodać odrobinę wody i chwilę podusić aż puści sok, a następnie odłożyć do wystygnięcia. Gdy masa rabarbarowa wystygnie, dodać obrane i starte na dużych oczkach jabłka, ewentualnie cukier, gdyby owoce były za kwaśne i wsypać galaretkę, a następnie wszystko wymieszać i rozprowadzić na cieście. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku około 40 min. Smacznego.

1 komentarz:

  1. zachęcający przepis. Wrzucam do mojej rabarbarowej listy przepisowej ;)

    OdpowiedzUsuń