reklama

środa, 9 marca 2016

Zupa krem z porów z dodatkiem ziemniaków

Już dawno chodzi za mną zupa krem z porów, którą robiła teściowa mojej siostry. Zdecydowałam, że na dzisiejszy obiadek będzie akurat. Zupy gotowane przez teściową mojej siostry zawsze jakoś inaczej smakowały, dlatego któregoś dnia (a było to bardzo dawno temu) spytałam ją co dodaje do zup, by były geste, bo wiedziałam, że zarówno ona jak i jej mąż nie preferują zasmażki. Odpowiedziała mi tylko jedno, że w wielu zupach to ziemniaki graja rolę zasmażki. 
Na tym poprzestałam i więcej do tej rozmowy nie wracałam, a teraz ta wiedza by mi się nie raz  przydała. Przepis na ta zupę dostałam właśnie od niej i teraz wiem, że ziemniak w tej zupie odgrywa raczej rolę zagęstnika. Polecam tą zupę krem, która jest nie tylko pyszna, ale również bardzo pożywna.

Składniki:
2 duże pory
3 średnie ziemniaki
łyżka masła
sól, pieprz, gałka muszkatołowa do smaku
gęsta śmietana jak ktoś lubi
grzanki

Sposób przygotowania:
Pory dokładnie oczyścić z obwiędłych liści, umyć i pokroić w pół krążki. W garnku roztopić łyżkę masła, a następnie wrzucić pory i dusić je kilka minut, cały czas mieszając. Dolać 2 szklanki wody i dodać obrane i pokrojone w większą kostkę ziemniaki. Gotować do miękkości, a następnie zmiksować na krem. Jeżeli zupa okaże się zbyt gęsta należy wyregulować gęstość dodatkiem wody. Dodać wszystkie przyprawy i wymieszać. Podawać z grzankami i ewentualnie z kleksem gęstej śmietany. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz