reklama

środa, 23 marca 2016

Żeberka pod cebulową pierzynką

Jest to następny przepis Pauliny, który czekał na opublikowanie, a o którym wspominałam w ostatnim poście. Ja zazwyczaj ten rodzaj mięsa używam do sporządzania zup, ale zdarzyło mi się podawać smażone, a następnie duszone żeberka do panczkrautu z kiszonej kapusty. Jednak żeberek pod taką postacią nigdy nie miałam okazji jeść. Dlatego też nie znając tej potrawy zachwalanej przez córkę, która miała okazję ją spróbować postanowiłam już z samej ciekawości przygotować żeberka pod taka postacią. Córka miała rację, wyszły pyszne, soczyste i aromatyczne. Dlatego nie dziwię się, że potrawę według tego przepisu można zaserwować zarówno na obiad jak i jako gorące danie na imprezy urodzinowe. 

Składniki:
2 kg żeberek mięsnych
6 cebul
1 szklanka rosołu
4 ząbki czosnku
papryka słodka
sól
pieprz
olej

Sposób przygotowania:
Żeberka pokroić na mniejsze kawałki natrzeć przyprawami i czosnkiem, a następnie włożyć do lodówki na całą noc. Następnego dnia na niewielkiej ilości oleju smażyć żeberka, które następnie przełożyć do garnka. Na pozostałym z smażenia żeberek oleju smażyć obraną i pokrojoną w piórka cebulę, którą następnie przykryć żeberka. Całość zalać szklanką rosołu, nie mieszając dusić około 40 minut. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz