reklama

czwartek, 24 marca 2016

Wielkanocna kiełbasa biała duszona w cebuli

Kiełbasa biała gościła na naszym stole wielkanocnym w moim domu rodzinnym, bo była ulubionym daniem mojego taty. Jeśli o mnie chodzi to nigdy za nią nie przepadałam, mąż  tej tradycji nie znał, dlatego u nas nie było jej w naszym wielkanocnym menu. Biała kiełbasa zagościła natomiast na stole wielkanocnym mojej starszej córki w Niemczech, u której ostatnio spędzałam święta, a to za sprawa dziewczyny mojego młodszego syna. Będąc zaproszeni na wspólne śniadanie wielkanocne przynieśli wówczas między innymi przyrządzoną przez Olę tą pyszną białą kiełbasę, która była zawsze serwowana w jej domu rodzinnym.
I tak kiełbasa biała na nowo zawitała u nas na stole wielkanocnym i myślę, że tak już zostanie.

Składniki:
8 szt kiełbasy białej
5 -6 cebul
sól i pieprz do smaku
1/2 kostki margaryny
1 szkl. wody

Sposób przygotowania:
Cebulę obrać i pokroić w piórka. W głębszej patelni lub garnku stopić margarynę, a następnie wrzucić pokrojoną cebulę, która dokładnie przyprawić i chwile dusić w tłuszczu. Dolać wodę, powkładać miedzy cebulę kiełbasę i dusić do miękkości cebuli ok 30 min. . Co pewien czas ponakłuwać kiełbasę, żeby puściła sok. Podawać z pieczywem. Smacznego.

2 komentarze: