reklama

wtorek, 1 marca 2016

Śląski panczkraut z białej kapusty

Jak już wspominałam w wpisie dotyczącym panczkrautu z kapusty kiszonej, u mnie w domu rodzinnym mama robiła tą potrawę wyłącznie z kapusty białej i ziemniaków. Dlatego i ja tym razem chciałam wrócić właśnie do tej potrawy, by przypomnieć sobie smaki dzieciństwa. Jednak mój dzisiejszy panczkraut serwowany będzie w towarzystwie pieczonego karczku, bo chciałam się przekonać, czy równie dobry będzie polany sosem z tego mięsa tak jak panczkraut z kiszonej kapusty przygotowywany przez moją teściową.
Potrawa była pyszna i chyba częściej teraz będę robiła te wyśmienite danie z dodatkiem kapusty białej. Jak stwierdziliśmy z mężem, wraz z wiekiem chyba zmieniają się smaki, tak przynajmniej jest w naszym przypadku.

Składniki:
70 dkg ziemniaków
pół główki białej kapusty
sól i pieprz
ocet

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Kapustę poszatkować i ugotować do miękkości. Ziemniaki i kapustę odcedzić. Ziemniaki utłuc i dodać odcedzoną kapustę . Dokładnie wymieszać, dodać ocet, odrobinę cukru, doprawić solą i pieprzem.. Podawać z upieczonym karczkiem i polane sosem z karczku.

5 komentarzy:

  1. Moja babcia mowila na to ciaper kapusta

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez wole z białej kapusty. Właśnie gotuje karkówke do tej potrawy. Smażona jest wyśmienita ale wieczorem na kolacje lepiej gotowana !

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak mój tata gotował to cała moja klasa wpadala na wyzerke😊😀

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też wolę z białej kapusty z przetopioną słoninką, pieprzem,solą i octem do smaku.Najczęściej podaję do pieczonych żeberek.

    OdpowiedzUsuń