reklama

piątek, 18 marca 2016

Roladki ziemniaczane w waflu

Takie roladki robiłam dawno temu i zupełnie o nich zapomniałam. Jednak był to trochę inny przepis, bo bez pieczarek. Teraz robiąc je postanowiłam dodać pieczarki dla wzbogacenia smaku i koperek, żeby ziemniaki nie były takie mdłe i bez wyrazu. Postanowiłam zrobić je jako danie obiadowe w towarzystwie sosu jogurtowo - czosnkowego. Wyszły pyszne.  Mąż był zaskoczony takim obiadem, ale jak się potem okazało bardzo pozytywnie. Nawet zaproponował, by je częściej robić i to w różnych wersjach.
Dał mi nawet kilka propozycji, z których na pewno skorzystam, ale na razie wymyśliłam już wersję bardziej na bogato, którą zrobię w niedługim czasie i z pewnością pochwalę się efektami. Jednak jest to już  temat innego postu.

Składniki na dwie rolady:
2 duże kwadratowe wafle
1 kg ziemniaków
2 łyżka masła
2 łyżki mleka
30 dkg pieczarek
1/2 cebuli
łyżka masła
łyżka posiekanego koperku
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Pieczarki obrać i umyć, a następnie pokroić. Tak przygotowane pieczarki dusić na łyżce masła do miękkości. W międzyczasie obrać i pokroić w kostkę cebulę, która dodać do pieczarek.
Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Odcedzić i zrobić pure z dodatkiem masła i mleka. Pure doprawić solą i pieprzem na pikantnie, a następnie wsypać koperek i wymieszać. Gorącymi ziemniakami posmarować wafle, które położyć na foli aluminiowej. Na ziemniaki rozprowadzić równo pieczarki i szybko zawinąć roladę, którą zawinąć w folię. Po całkowitym wystygnięciu włożyć do lodówki najlepiej na noc. W następnym dniu rolady pokroić na plastry, panierować w jajku i bułce tartej, a następnie smażyć na głębszym oleju. Podawać najlepiej z sosem jogurtowo – czosnkowym. Smacznego.


2 komentarze: