reklama

wtorek, 1 marca 2016

Naleśniki z świeżo robionym musem jabłkowym

Naszła mnie ochota na coś słodkiego na śniadanie i postanowiłam, że znowu zrobię niespodziankę mężowi i przygotuję naleśniki. Długo się zastanawiałam, jakie zrobić do nich nadzienie i w końcu wymyśliłam, że będzie to mus jabłkowy zrobiony na prędce z jabłek, które akurat miałam w domu. A, ze jabłko jest jednym z najbardziej ulubionych owoców mojego męża, wiedziałam, że ten pomysł na takie nadzienie mu się na pewno spodoba. Naleśniki z musem robiłam pierwszy raz i nie ostatni, bo okazały się naprawdę pyszne.
Mus jabłkowy zazwyczaj robię jesienią do słoików, ale niestety w ubiegłym roku zrobiłam tylko parę słoików i wszystkie już wykorzystałam do innych przysmaków, dlatego teraz byłam zmuszona zrobić trochę musu na jednorazowy użytek.

Składniki na naleśniki:
3 szkl. mąki
1 szkl. wody
3 szkl. mleka
2 jajka
łyżeczka soli
kawałek słoniny do smażenia

Sposób przygotowania naleśników:
Wszystkie składniki na naleśniki oprócz słoninki miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji i odstawiamy na kilka minut. Następnie rozgrzaną patelnię smarujemy dokładnie słoninką, nalewamy ciasto chochlą i smażymy na złoty kolor z obu stron. Upieczone naleśniki układać na odwróconym talerzu, a następnie smarować świeżo przygotowanym musem i zwinąć w rulon.

Mus jabłkowy

Składniki:
5 – 6 jabłek
cukier
cynamon

Sposób przygotowania:
Jabłka obrać i pokroić w mniejsze kawałki, a następnie włożyć do rondelka. Dusić, aż zaczną się rozpadać. Jeżeli jabłka nie są na tyle słodkie dodać cukru, a na koniec cynamonu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz