reklama

poniedziałek, 14 marca 2016

Kluski kładzione z serka waniliowego

Kiedyś raczej nie przepadałam za obiadami na słodko, ale teraz jak już wspominałam w jakimś poście smaki mi się zmieniają i lubię od czasu do czasu zrobić sobie taki słodki obiadek, zwłaszcza jak nie ma w domu męża, bo on raczej za takimi nie przepada. Dzisiaj postanowiłam zrobić sobie kluski kładzione z serka waniliowego, które gdzieś jadłam, ale dokładnie nie pamiętam gdzie. Wtedy jakoś nie bardzo mi przypadły do gustu, ale dzisiaj zajadam się nimi i postanowiłam sobie, że częściej taką ucztę będę robiła nawet jak mąż będzie, bo koniecznie musi spróbować tego tak niepozornego dania, które okazało się dla mnie rarytasem.
Jest to danie szybkie, proste i smaczne, a oto przecież w swojskiej kuchni chodzi.

Składniki na dwie porcje:
350 g serka homogenizowanego waniliowego
1 jajko
1,5 szkl. mąki
masło
cukier i cynamon do posypania

Sposób przygotowania:
Serek przełożyć do miski, dodać jajko i wymieszać. Dodawać stopniowo mąkę, cały czas mieszając. Ciasto powinno być gęste. W garnku zagotować wodę z odrobiną soli, a następnie zamoczyć łyżeczkę, a następnie nabierać odpowiednią ilość ciasta, które szybko wkładać do gotującej się wody. Kluska powinna sama odpaść. Kluski gotować od wypłynięcia 3 minuty, a następnie wyjąć łyżka cedzakową. Podawać posypane cukrem, cynamonem i polane stopionym masłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz