reklama

czwartek, 3 marca 2016

Jarski kapuśniak z białej kapusty

Rozmawiając nie dawno o gotowaniu z moimi znajomymi weszliśmy na temat kapuśniaku. Podczas tej rozmowy dowiedziałam się, że tak naprawdę każdy robi kapuśniak po swojemu. Oczywiście cały czas mowa była o kapuśniaku z kapusty kiszonej i nagle jedna odpowiedz mnie zupełnie zaskoczyła, a mianowicie jedna z pan oznajmiła, że często robi kapuśniak z białej kapusty. Jakie było zdziwienie pozostałych osób, które tak jak ja nigdy go nie robiły, a nawet nie słyszały o takiej wersji.
Znajoma tą wersję kapuśniaku robi od zawsze, a ja dopiero teraz się o tym przypadkowo dowiedziałam. Jest to zupa jarska, bez dodatku mięsa i wywaru mięsnego. Jakoś nie mogłam sobie wyobrazić tego smaku, dlatego musiałam koniecznie przepis jej jak najszybciej wypróbować. Oczywiście trochę go zmodyfikowałam, dusząc warzywa na maśle, a nie na oleju i dodając dodatkowo pieprz ziołowy oraz majeranek. Wyszedł bardzo dobry, a swoim smakiem całkowicie nas zaskoczył, oczywiście pozytywnie.

Składniki:
pół główki kapusty białej
1 marchewka
1 pietruszka
kawałek pora
kawałeczek selera
4 – 5 ziemniaków średnich
2 łyżki masła
2 łyżki koncentratu pomidorowego
liść laurowy
5 ziarenek ziela angielskiego
sól i pieprz
pieprz ziołowy
majeranek

Sposób przygotowania:
Rozpuścić w garnku masło, a następnie dodać obrane i starte na tarce warzywa korzeniowe oraz pokrojony por. Chwilę dusić, dodać poszatkowaną kapustę i razem dusić około 10 minut cały czas mieszając. Zalać wodą, dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, listek laurowy, ziele angielskie i sól, a następnie gotować do miękkości. Na koniec gotowania dodać koncentrat pomidorowy i przyprawić wyżej wymienionymi przyprawami. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz