reklama

poniedziałek, 22 lutego 2016

Zupa z dyni z dodatkiem imbiru

Ostatnio robiona przeze mnie zupa z dyni z dodatkiem serka topionego tak nam zasmakowała, że postanowiłam z tą zupą trochę poeksperymentować. Zupełnie przypadkowo wpadł mi w ręce imbir, a że akurat miałam zamiar ugotować zupę z dyni pomyślałam więc, czemu nie zrobić jakiejś innej wersji. Jak pomyślałam tak też zrobiłam. Imbir zawsze kojarzył mi się z ciasteczkami imbirowymi i nigdy nie myślałam nawet, żeby wykorzystać go do innych rzeczy, do czasu kiedy po raz pierwszy jadłam kapustę z imbirem, która przypadła mi jak najbardziej do gustu.
Więc stwierdziłam dlaczego nie spróbować dodać tej przyprawy do zupy z dyni. Tak tez powstała całkowicie przypadkowo zupa z dyni z dodatkiem imbiru, która polecam wszystkim, którzy lubią bardziej wyraziste smaki.

Składniki:
około kilograma dyni
cała marchew
3 ziemniaki
1/2 cebula
2 łyżeczki startego świeżego imbiru
sól, pieprz do smaku
łyżka masła
1,5 l rosołu

Sposób przygotowania:
W garnku na maśle podsmażyć obraną cebulę i imbir. Następnie dodać obraną i pokrojoną w kostkę marchew, dodać obraną i pokrojoną w kostkę dynię i ziemniaki również obrane i pokrojone w kostkę. Razem wszystko smażyć około 10 minut. Potem całość zalać rosołem i gotować do miękkości warzyw. Na sam koniec zmiksować zupę. Doprawić solą i pieprzem. Podawać z grzankami, groszkiem ptysiowym, makaronem, czy bez niczego. Jeśli ktoś lubi może dodać sobie odrobinę śmietany. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz