reklama

poniedziałek, 15 lutego 2016

Zupa jarzynowa

Po niedzieli zazwyczaj zostaje mi rosół, którego część zamrażam, a z reszty robię zupę w poniedziałek. Najczęściej jest to zupa pomidorowa. Jednak tym razem postanowiłam to zmienić i ugotować zupę jarzynową, ponieważ po przejrzeniu zawartości zamrażalki zauważyłam, że zostało mi jeszcze sporo warzyw, które sama zamroziłam i wypadałoby w końcu je na coś spożytkować. Wśród nich znalazły się brokuły, kalafior, fasolka szparagowa, groszek zielony. Są to zarówno warzywa z naszego ogródka jak i kupione latem na handelku.
Tego typu zupy lubimy z dodatkiem koperku, bo wraz z mężem uważamy, że koperek nie tylko podnosi smak tej zupy, ale jeszcze wnosi trochę wiosny do naszej kuchni w ta zimową porę.

Składniki:
1,5 l rosołu
kilka różyczek brokułu
kilka różyczek kalafiora
garść groszku zielonego
garść fasolki szparagowej (ja miałam zieloną)
2 marchewki
2 ziemniaki
sól i pieprz
łyżka margaryny
1,5 łyżki mąki

Sposób przygotowania:
Ziemniaki i marchewki obrać i pokroić w kostkę, a następnie wraz z mrożonymi warzywami wrzucić do gotującego się rosołu. Gotować do miękkości. Zrobić z margaryny i maki złotą zasmażkę, która wlać do zupy. Doprawić solą i pieprzem. Dodać koperek i jeżeli ktoś lubi można zaserwować ją z łyżką gęstej śmietany. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz