reklama

poniedziałek, 8 lutego 2016

Placuszki drobiowe z pieczarkami

Od dawna nosiłam się z zamiarem zrobienia czegoś innego z filetów z kurczaka. Kiedyś  podczas rozmowy ze znajomą dowiedziałam się, że ona od jakiegoś już czasu robi takie placuszki i jej rodzina się nimi zajada. Są takie pyszne i zupełnie inne niż tradycyjny kotlet z kurczaka, bo są bardzo lekkie, bez panierki i w dodatku można je podać do wszystkiego, czyli do ryżu, do kaszy, do ziemniaków, a także zjeść na zimno z chlebem, czy z sam sałatką. Tak przekonywała mnie do nich moja znajoma. Uwierzyłam, bo wiem, że jej dzieci strasznie grymaszą przy obiedzie.
Dlatego słysząc same superlatywy na temat tych placuszków, postanowiłam je przygotować. Mąż był zachwycony, bo  faktycznie są takie jak mówiła moja znajoma, po prostu godne polecenia.

Składniki:
2 filety z kurczaka
25 dkg pieczarek
mała cebula
jajko
2 łyżki mąki ziemniaczanej
sól i pieprz
papryka słodka
papryka ostra
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Filety umyć i pokroić w małą kostkę. Pieczarki obrać, pokroić i wraz z obraną i pokrojona cebulą usmażyć na oleju, a następnie ostudzić. Do miski włożyć pokrojone mięso i pieczarki, przyprawić sola, pieprzem, paprykami, dokładnie wymieszać i odstawić na godzinę. Po tym czasie dodać jajko, mąkę ziemniaczaną i dokładnie wymieszać. Na rozgrzany olej kłaść łyżką placuszki i smażyć z obydwu stron na złoty kolor. Smacznego.

1 komentarz: