reklama

wtorek, 16 lutego 2016

Mięso drobiowe z odzysku z ryżem i warzywami

Potrawa ta jest wymyślona przez moja córkę, która z racji tego, że często gotuje wywar mięsny z udek kurczaka, czy rosół ma do wykorzystania te udka. Najczęściej mrozi je wraz z mięsem wołowym z rosołu, aby później zrobić z nich farsz mięsny do pierogów, czy do krokietów. Jednak nie zawsze mają oni ochotę na te dania, dlatego od czasu do czasu wymyśla coś innego. I właśnie ta potrawa jest jedną z tych innych. Miałam okazje ją jeść będąc w odwiedzinach u córki. Dlatego pomyślałam dzisiaj, dlaczegóż ja nie mam zrobić w ten sposób ryżu, kiedy mam wszystko co jest potrzebne do przyrządzenia tej potrawy.
Jednym słowem jest to jedno z tych dan, do przyrządzenia którego można wykorzystać produkty, które są dostępne akurat w lodówce, a mięso wykorzystać z rosołu. Można oczywiście wykorzystać również piersi z kurczaka, które pokroić i usmażyć na oleju., ale mnie głównie chodziło o to by nic nie marnowało się w naszej kuchni.

Składniki:
2 torebki ryżu
2 udka z kurczaka ugotowane
kawałek białego pora
1 duża marchewka
mała cebula
papryka czerwona
20 dkg pieczarek
olej
sól i pieprz

Sposób przygotowania:
Ryż ugotować na pół twardo. Na patelni rozgrzać olej, a następnie podsmażyć cebulę. Dodać rozdrobnione warzywa,  pieczarki i razem wszystko poddusić. Gdy warzywa są na pół miękkie dodać ryż, dolać odrobinę wody lub rosołu i dalej dusić. Na koniec dodać obrane, ugotowane mięso i razem wszystko wymieszać. Przyprawić solą i pieprzem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz