reklama

piątek, 12 lutego 2016

Krem z zielonego groszku

Dzisiejszy dzień jest jednym z takich dni, w którym mam ochotę na obiad lekki, prosty i nie wymagający długiego stania przy garach. Po dłuższym zastanowieniu się i prześwietleniu zamrażalki stwierdziłam, że doskonale na moją zachciankę będzie się nadawać groszek zielony, który latem zamroziłam. Krem z zielonego groszku to jest to. Pamiętam, że w moim rodzinnym domu dużo gotowało się zup z zielonego groszku razem ze strąkiem, bo mieliśmy działkę, na której rosły przede wszystkim warzywa.
Już wtedy mama robiła zupy krem i jak pamiętam zawsze z dodatkiem ziemniaków. Teraz wiem dlaczego te ziemniaki, bo wtedy nie za bardzo mnie to interesowało. Ziemniaki dodawała, by nie dodawać innych zagęstników i dlatego zupy te były takie pyszne i pożywne. Dzisiaj właśnie ugotowałam taka prosta, ale za to bardzo smaczna i pożywną zupę z groszku, która wniesie trochę wiosny do naszej kuchni, ze względu na swój piękny, zielony kolor.

Składniki:
450 g groszku zielonego
1,5 l rosołu
1/2 cebuli
łyżka oleju
2 – 4 ziemniaki
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
W garnku na rozgrzany tłuszcz wrzucić obrana i pokrojona w kostkę cebulę i smażyć ją by się lekko zeszkliła. Następnie dodać obrane i pokrojone w drobna kostkę ziemniaki i chwilę razem przesmażyć. Wlać rosół i gotować do miękkości ziemniaków. Dodać groszek i gotować aż groszek nieco zmięknie ( groszek długo gotowany traci kolor). Wszystko razem zblendować na jednolitą gładka masę, gdyby była za gęsta można dodać jeszcze rosołu lub wody. Doprawić solą i pieprzem. Podawać z grzankami, albo z bułką. Można dodać odrobinę śmietany. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz