reklama

poniedziałek, 1 lutego 2016

Kluski leniwe

Ostatnio jak byłam w naszym wiejskim sklepie mimochodem podsłuchałam rozmowę dwóch klientek, które dyskutowały na temat obiadu. Jedna mówiła o leniwych kluskach, druga o leniwych pierogach. Tak mnie zaintrygowała ta rozmowa, że musiałam się włączyć, aby zapytać, czy jest jakaś różnica między tymi daniami. I o dziwo dowiedziałam się, że owszem jest, bo kluski leniwe robi się z mąki i sera, a pierogi leniwe z ziemniaków i sera. Po tej rozmowie tak mi się chciało tych potraw, że na początek postanowiłam zrobić kluski leniwe, a następnie pierogi leniwe, ale o tym innym razem.
Oczywiście przepisy wzięłam od tych Pań.

Składniki:
250 g twarogu półtłustego
1 jajko
1/2 szklanki mąki
1/2 łyżki mąki ziemniaczanej

Sposób przygotowania:
Twaróg przecisnąć przez praskę do ziemniaków, a następnie dodać do niego jajko oraz mąkę. Wyrobić elastyczne ciasto. Ciasto wyłożyć na stolnicę posypaną mąką. Podzielić na części i formować wałki, które lekko spłaszczyć i pokroić w romby. Gotować w osolonym wrzątku około 2 min od wypłynięcia. Podawać posypane cynamonem, cukrem waniliowym i polane masełkiem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz