reklama

czwartek, 4 lutego 2016

Kapusta z grochem na bogato

Potrawę tą pierwszy raz jadłam będąc u córki w Niemczech. Ugotował ją nasz zięć, który lubi pichcić w kuchni, gdy tylko ma na to czas. Potrawę ta gotowało się i gotuje w jego rodzinnym domu, a teraz dba on o to by nie została zapomniana. Dlatego co jakiś czas pojawia się w ich menu. Jak obiecałam w poście "Talarki ziemniaczane", że będę co jakiś czas opisywała potrawy, na które przepis dostałam właśnie od zięcia tak też czynię, bo właśnie dzisiaj ugotowałam ta chyba najbardziej ulubioną potrawę nie tylko zięcia, ale także córki, a teraz i mojej. Jest to kapusta z grochem na bogato, czyli nie taka wigilijna, która większość osób zna, ale taka z dodatkiem boczku wędzonego, kiełbasy i ziemniaków.
Uważam, że potrawa ta jest smaczna i zasługuje na polecenie.

Składniki:
70 dkg ziemniaków
1 kg kapusty kiszonej
30 dkg grochu łuskanego
30 dkg kiełbasy wędzonej swojskiej
25 dkg boczku wędzonego
1 średnia cebula
sól i pieprz do smaku
5 ziaren ziela angielskiego
liść laurowy

Sposób przygotowania:
Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Groch wypłukać i ugotować do miękkości. Kapustę pokroić i ugotować z liściem laurowym i zielem angielskim. Na patelni podsmażyć drobno pokrojony boczek wraz z pokrojoną kiełbasą i cebulą. Ugotowane ziemniaki odcedzić i utłuc. Ugotowaną kapustę dokładnie odcedzić.Wszystkie składniki wymieszać, przyprawić solą i pieprzem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz