reklama

czwartek, 11 lutego 2016

Gulasz wieprzowy

O gulaszu już raz pisałam w poście "Placki po węgiersku", ale był to gulasz zrobiony naprędce według mojego pomysłu i z tego co było akurat dostępne w lodówce. Dzisiaj jednak chce napisać o gulaszu, który robiła moja mama. Znalazłam przepis na niego w moich starych zapiskach z czasów kiedy stawiałam pierwsze kroki w kuchni. Gulasz ten w moim rodzinnym domu zawsze był podawany z ziemniakami i surówką z kapusty kiszonej. Był to zestaw, który jako dziecko nie znosiłam. Teraz też tak jest, dlatego robię go stosunkowo rzadko i serwuję  albo z plackami, albo z kaszą i ogórkiem kiszonym.

Składniki:
50 dkg mięsa wieprzowego od szynki
1 duża cebula
1/2 l rosołu (mam zawsze zamrożony z niedzieli)
papryka czerwona w proszku słodka i ostra
listek laurowy
5 ziarenek ziela angielskiego
sól, pieprz
mąka
2 łyżki margaryny

Sposób przygotowania:
Mięso dokładnie wypłukać, pokroić w kostkę gulaszową, a następnie posolić i popieprzyć, obtoczyć w mące. Margarynę stopić na patelni i obsmażyć tak przygotowane mięso. Dodać cebulę obrana i pokrojona w piórka. Obsmażone dokładnie mięso wraz z cebulą przełożyć do garnka, dodać listek laurowy i ziele angielskie, zalać bulionem i dusić na małym ogniu. Gdy mięso będzie miękkie w słoiczku zmieszać wodę z dwoma łyżkami mąki, a następnie wlać do gulaszu cały czas mieszając. Doprawić solą, pieprzem oraz paprykami w proszku. Podawać z plackami ziemniaczanymi lub kaszą, a jak ktoś lubi to z ziemniakami i surówka. Smacznego..


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz