reklama

czwartek, 4 lutego 2016

Ciasto kruche z musem jabłkowym i budyniem

Dowiedziałam się od syna, że ma zamiar dzisiaj z rodzinką przyjechać na kawę. Dlatego pomyślałam sobie, że wypadało by coś upiec do tej kawy, przecież nie będę ich częstować kupnymi paczkami, chociaż dziś tłusty czwartek. Więc nie zastanawiając się długo poszperałam tu i ówdzie i znalazłam mus jabłkowy, który jakimś cudem jeszcze ocalał (bo lubimy z mężem tak sobie go pomaszkiecić jak to się u nas mówi) i postanowiłam szybko zrobić to proste ciasto, które robiła moja mama, gdy nie miała zbyt wiele czasu czasu, albo pomysłu na coś równie szybkiego.
Ciasto wyszło super, chociaż nie pamiętam kiedy je ostatni raz robiłam, chyba to było bardzo dawno temu. Fajnie, że znalazłam przepis na to ciasto, bo dzięki niemu powróciły znowu sentymentalne wspomnienia z dzieciństwa.

Składniki na ciasto:
2,5 szklanki mąki
200 g masła
0,5 szkl. cukru
cukier waniliowy
jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
dodatkowo:
mus jabłkowy około 80 ml

Składniki na budyń:
2 budynie waniliowe
1 l mleka
6 łyżek cukru
Z powyższych składników ugotować budyń według wskazówek na opakowaniu.

Sposób przygotowania ciasta:
Wszystkie składniki na ciasto połączyć i zagnieść ciasto, które następnie schłodzić w lodówce. Po schłodzeniu ciasta wylepić nim dokładnie tortownicę wysmarowaną tłuszczem wraz z brzegami. Ciasto nakłuć widelcem i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika, żeby się podpiekło. Na podpieczone ciasto wyłożyć mus jabłkowy, na który wylać jeszcze ciepły budyń. Wstawić powtórnie do piekarnika i piec około 25 min. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz