reklama

sobota, 6 lutego 2016

Biszkoptowa rolada z makiem

Ostatnio coś nie mam weny twórczej na pracochłonne ciasta kremowe. Jak to się potocznie mówi poszłam na łatwiznę. I w tym wypadku tez tak było. Przypadkowo odkryłam, że w mojej szafce stoi sobie spokojnie puszka masy makowej, którą kupiłam, ale tak się złożyło, że jej nie wykorzystałam. Dlatego pomyślałam sobie, że może tym razem zrobię prosty biszkopt, który zawinę w roladę i w ten sposób zamiast kremu zużyję masę makową. Tak jak pomyślałam tak też zrobiłam i o dziwo wyszło całkiem dobre ciasto do popołudniowej kawy.Wiem, że o wiele lepsze byłoby to ciasto z masą makową własnej roboty, ale zwyciężyło w tym wypadku wygodnictwo.

Składniki:
7 jaj
7 łyżek maki
7 łyżek cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
puszka masy makowej

Sposób przygotowania:
Ubić białka z cukrem na sztywną masę, następnie powoli dodawać żółtka.. Do tak przygotowanych jajek wsypywać powoli przesianą mąkę wraz z proszkiem do pieczenia., delikatnie mieszając ( nie mikserem). Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i wylać ciasto. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku do suchego patyczka. Po upieczeniu ciasta ściągnąć papier, a następnie zawinąć ciasto w wilgotną ściereczkę. Po ostudzeniu ciasto rozwinąć, posmarować masą makową i powtórnie zwinąć. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz