reklama

czwartek, 7 stycznia 2016

Zupa ogórkowa na rosole

Prawie co niedziele gotuje rosół, dlatego często mam zapas w zamrażalce o czym już pisałam w niejednym poście. Później rosół ten wykorzystuję do sporządzania różnych zup. Jednak na ogórkową w takiej wersji wpadł mój mąż, kiedy mnie nie było w domu, a on sam musiał sobie gotować obiady. Teraz gdy przekazał mi przepis na tą innowacyjną zupę, gotuję ją nie raz, bo bardzo mi zasmakowała. Jest ona inna niż te, które miałam okazje jeść do tej pory. Dlatego też mogę śmiało ją polecić wszystkim, którzy lubią zupę ogórkową i nie lubią, bo po skosztowaniu tej, na pewno się do niej przekonają.

Składniki:
2 l rosołu
1 marchewka
1 pietruszka
kawałek selera
4 ziemniaki
5 – 6 średnich ogórków kiszonych
5 ziarenek ziela angielskiego
2 listki laurowe
sól i pieprz do smaku
ewentualnie jak ktoś lubi śmietana

Sposób przygotowania:
Jarzyny obrać i zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, a ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Wszystko wrzucić do rosołu i gotować do miękkości. Ogórki zetrzeć na tarce z dużymi oczkami i dorzucić do warzyw, gdy są miękkie. Dodać ziele angielskie i listek laurowy. Na koniec doprawić solą i pieprzem. Podawać ze śmietaną lub bez. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz