reklama

niedziela, 24 stycznia 2016

Przekładaniec kawowo - kokosowy

Jest to ciasto, którego przygotowanie wymaga trochę więcej czasu, ale opłaca się , bo efekt końcowy jest zadziwiający. Ten smak lekko kawowy w połączeniu ze smakiem kokosu jest fantastyczny. Jadłam go, ale już nie bardzo pamiętam gdzie i właśnie teraz mi się o nim przypomniało. Poszperałam w moich kartkach , karteluszkach z przepisami od znajomych, które jeszcze nie zdążyłam przepisać do zeszytu i znalazłam biszkopt przełożony masą cappuccino.
Nawet nie wiem od kogo mam ten przepis. Postanowiłam zrobić taki biszkopt, a dodatkowo upiec jeszcze blat kokosowy, taki sam który robiłam do biszkoptowca ananasowo – kokosowego i nie dawać go na wierzch tylko w środek ciasta. Ciasto, które wyszło było podobne do ciasta, które kiedyś jadłam. Polecam takie eksperymenty w kuchni, bo czasami wychodzą super słodkości.

Składniki na biszkopt:
8 jajek
1 1/4 szkl. cukru
1 szkl.mąki
1/4 szkl. kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania biszkoptu:
Białka ubić z cukrem na bardzo sztywną pianę. Dodać żółtka i jeszcze ubijać. Następnie dodać przesianą mąkę pszenną, kakao, proszek do pieczenia i bardzo delikatnie wymieszać. Wylać na blaszkę o wymiarach 40 x 40 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około 30 minut w temperaturze 170 °C. do tzw. suchego patyczka. Po tym czasie ciasto wyciągnąć i wystudzić, a następnie przekroić na dwa blaty.

Składniki na bezę kokosową
5 białek
1 szk. cukru
200 g wiórków kokosowych

Sposób przygotowania bezy:
Białka ubijamy na sztywną piane pod koniec dodajemy cukier, wiórki i mieszamy łyżką, Piec ok. 25 min. do nabrania koloru w nagrzanym piekarniku do 170 stopni.

Składniki na krem cappuccino:
5 żółtek
1/2 l mleka
2 łyżki mąki pszennej
1 budyń śmietankowy
3/4 szkl. cukru
250 g masła
30 g kawy cappuccino o smaku waniliowym

Sposób przygotowania kremu:
Składniki od żółtek po cukier dokładnie wymieszać, a następnie zagotować stale mieszając do uzyskania gęstego budyniu. Wystudzić. Masło utrzeć na pulchna masę, a następnie dodawać po łyżce budyniu stale miksując. Na koniec do uzyskanego kremu dodać cappuccino i jeszcze raz wszystko zmiksować. Masę podzielić na dwie części.

Składniki na polewę:
0,5 kos. margaryny mlecznej
szklanka cukru
1,5 łyżki kakao
2 łyżki wody

Sposób przygotowania polewy:
Margarynę topimy w rondelku, dodajemy cukier i kakao i doprowadzamy do zagotowania, po czym zmniejszamy ogień i dodajemy wodę, cały czas mieszając do uzyskania gładkiej masy.

Składanie ciasta:
blat ciasta biszkoptowego
1/2 kremu
beza kokosowa
reszta kremu
drugi blat ciasta biszkoptowego
polewa


4 komentarze:

  1. Wyglada pysznie :) Na jakiej blaszce Pani piekła chodzi mi o wymiar.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak napisałam w sposobie przygotowania biszkoptu na blaszce o wymiarach 40 x 40 cm.

    OdpowiedzUsuń
  3. A drugie pół kremu gdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, zapomniałam napisać, że na bezę, ale już poprawiłam.

      Usuń