reklama

poniedziałek, 11 stycznia 2016

Drożdżowiec z jabłkami i migdałami

Ostatnio byli u nas przyjaciele naszego syna, a teraz i nasi, o których już wspominałam. Przynieśli oczywiście coś słodkiego do kawy. Był to drożdżowiec, który upiekła Iza. Tak nam zasmakował, że postanowiłam i ja taki zrobić według jej przepisu, chociaż ciasto drożdżowe to moja słaba strona ze względu na długie wyrabianie. Dlatego zazwyczaj robię ciasto bez wyrabiania, ale w tym wypadku nie mogłam pójść na łatwiznę, bo bałam się, że może nie wyjść takie jak powinno, a nie chciałam ryzykować. Wyszło pyszne, czasami warto się przełamać i wrócić do tradycyjnego ciasta drożdżowego. 

Składniki:
0,5 kg mąki pszennej
100 g masła 82%
30g świeżych drożdży
3 jaja
około 70 ml szklanki ciepłego mleka
3/4 szklanki cukru
łyżka cukru waniliowego
szczypta soli
4 - 5 jabłek
1 pacz. płatków migdałowych
2 łyżki cukru brązowego

Sposób przygotowania:
Mąkę przesiać do miski, a następnie zrobić w niej dołek i wsypać pokruszone drożdże, które posypać dwoma łyżeczkami cukru i polać ciepłym mlekiem. Drożdże rosną kilka minut. W między czasie stopić masło, żeby było dość ciepłe, ale nie gorące. Dodać jaja, cukier waniliowy, cukier  i szczyptę soli. Wymieszać dokładnie masę, a następnie wlać cienkim strumieniem masło do miski z mąką. Najpierw mieszać składniki w kilku ruchach i wyrobić całość ręką około 3-4 minut aż ciasto zacznie odstawać od miski i od dłoni. Odstawić do wyrośnięcia pod przykryciem najlepiej na godzinę, dwie.
Wyrośnięte ciasto krótko przerobić, podsypując w razie potrzeby mąką. Wysmarowaną formę 30 x 40 wyłożyć ciastem, ułożyć jabłka pokrojone w ósemki i lekko nacisnąć. Odstawić formę, by ciasto jeszcze trochę podrosło i przykryło jabłka, a następnie posypać migdałami i brązowym cukrem. Piec w rozgrzanym do 190 stopni piekarniku około 30 minut. Smacznego.

1 komentarz: