reklama

środa, 13 stycznia 2016

Ciasto francuskie ze szpinakiem

Naszła nas ochota na szpinak, ale nie podany tradycyjnie z ziemniakami i jajkiem sadzonym. Miało to być danie inne i wpadliśmy na pomysł pierogów ze szpinakiem. Zrobiłam pyszne nadzienie ze szpinaku i sera feta i właśnie miałam zabierać się za robienie ciasta na pierogi, kiedy zadzwonił telefon i musiałam pilnie zająć się zupełnie czymś innym. Kiedy skończyłam moje pilne zlecenie nie chciało mi się juz robić ciasta na pierogi, więc wykorzystałam ciasto francuskie, które zazwyczaj mam w lodówce tak na wszelki wypadek. Wyszło pyszne danie obiadowe, które na pewno co jakiś czas będę przygotowywać. 

Składniki:
450 g szpinaku mrożonego
1/2 sera feta
2 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku
2 op. ciasta francuskiego z Lidla

Sposób przygotowania:
Szpinak wrzucić na patelnię i na małym ogniu rozmrozić go cały czas mieszając. Dodać przeciśnięty przez
praskę obrany czosnek oraz doprawić solą i pieprzem. Przełożyć do miski i odstawić do ostygnięcia. Ser feta drobniej pokroić i wymieszać z zimnym szpinakiem. Ciasto francuskie rozpakować, położyć jedno na drugim i wyciąć koło za pomocą talerza. Pierwszy placek posmarować szpinakiem i nakryć drugim. Wyznaczyć środek placka za pomocą górnej krawędzi szklanki. Placek nacinać do zaznaczonej krawędzi na 16 części . Każdy pasek zawijać raz do zewnętrznej strony. Piec w nagrzanym do 220 stopni piekarniku około 30 min, do ładnego zrumienienia się ciasta. Tak upieczony placek podałam z zsiadłym mlekiem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz