reklama

poniedziałek, 18 stycznia 2016

Barszcz ukraiński

Następna zupa, której razem z mężem nie znaliśmy w dzieciństwie. Ja tak naprawdę taki dobry barszcz ukraiński jadłam u mojej znajomej z pracy, która specjalnie zaprosiła parę osób z biura, aby pochwalić się swoja wyjątkowo dobrą zupą. Już wtedy przyrzekłam sobie, ze na stałe wprowadzę go do swojego menu, ale jakoś dzieci nie były nim zachwycone, dlatego dałam sobie z nim spokój do czasu, kiedy dzieci opuściły dom. I o dziwo stała się rzecz niesłychana, a mianowicie mój starszy syn, który w dzieciństwie nie wszystko zjadał przyniósł nam któregoś dnia do skosztowania barszcz ukraiński ugotowany przez jego przyszłą żonę.
Barszcz był pyszny, a mnie się przypomniało, że dawno go nie robiłam. Dzisiaj jednak zrobiłam barszcz z przepisu mojej znajomej, który zaważył na tym, że w ogóle znalazł się teraz w naszym menu.

Składniki:
puszka białej fasoli konserwowej
2 l wywaru mięsnego (ja zrobiłam wywar ze skrzydełek drobiowych)
3 – 4 buraki
3 - 4 łyżki oleju
pół większej cebuli
2 liście laurowe
1 duża marchew
1 duża pietruszka
kawałek selera
kawałek białej kapusty
4 – 5 ziemniaków nie za dużych
sól i pieprz do smaku
2 łyżki octu lub soku z cytryny
2 ząbki czosnku
świeży koperek
opcjonalnie śmietana

Sposób przygotowania:
Buraki umyć i ugotować do miękkości, a następnie wystudzić, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Rozgrzać olej i zeszklić na nim cebulę, dodać liście laurowe oraz starte na tarce o grubych oczkach marchew, seler i pietruszkę. Podsmażyć kilka minut, a następnie dodać buraki, dopraw solą i pieprzem. Odstawić warzywa na bok.
Ziemniaki umyć i pokroić w średniej wielkości kostkę. Wrzucić do wywaru mięsnego i gotować do miękkości. Gdy ziemniaki będą na pół miękkie dodać poszatkowaną kapustę. Gdy kapusta i ziemniaki będą miękkie dodać fasolkę konserwową wraz z płynem i warzywa wraz z burakami podsmażone wcześniej. Doprawić barszcz octem, solą, pieprzem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Podawać barszcz posypany koperkiem i ewentualnie z łyżką gęstej śmietany. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz