reklama

wtorek, 5 stycznia 2016

Łazanki z kiszoną kapustą i pieczarkami

Ta potrawa również nie była mi znana w dzieciństwie. Dopiero jak po raz pierwszy byłam na kolonii  wtedy zaczęła się moja przygoda z poznawaniem różnych potraw dotąd mi nie znanych. Miedzy innymi były to łazanki, o innych takich jak buraczki, czy gołąbki już wspominałam w moich postach. Przeważnie były to łazanki z białej kapusty. Ta wersję, która na stałe zagościła w naszym menu jadłam po raz pierwszy u sąsiadki Krystyny, która robiła łazanki z kapusty kiszonej i kiełbasy. Ja natomiast wzbogaciłam ją dodając pieczarki lub jeżeli mam to grzyby leśne. Tak więc łazanki można robić na wiele sposobów i w ten sposób urozmaicać swoje menu. 

Składniki:
pół paczki makaronu łazanki
1/2 kg kapusty kiszonej
1/2 kg pieczarek
3 – 4 kiełbasy śląskie lub inne
1/2 cebuli
łyżka masła

Sposób przygotowania:
Ugotować kapustę kiszoną. Pieczarki obrać i drobniej pokroić, a następnie udusić na maśle i w odrobinie wody. Kiełbasę obrać z osłonek i pokroić w kostkę, to samo zrobić z cebulą, a następnie przełożyć na patelnie i podsmażyć
. Na koniec ugotować makaron łazanki w osolonej wodzie i odcedzić. Odcedzona kapustę wymieszać z makaronem, pieczarkami i kiełbasa, doprawić sola i pieprzem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz