reklama

piątek, 11 grudnia 2015

świąteczne kruche ciasteczka

W czasach, gdy żyła jeszcze moja teściowa na Święta Bożego Narodzenia dostawaliśmy od niej zawsze ciastka ze szpyrek i pierniki. Było to na początku mojego małżeństwa do czasu, kiedy sama zaczęłam je piec. Teraz poszłam trochę na łatwiznę i zamiast ciastek kręconych ze szpyrek piekę świąteczne kruche ciasteczka na maśle. Przepis ten dostałam od mojej starszej córki, która otrzymała go od swojej przyjaciółki Kamili.
Teraz u nich panuje szał na tego rodzaju wypieki, więc i ja postanowiłam, że oprócz pierników, które już upiekłam zrobię i te ciasteczka. Ciasteczka są pyszne i można je dłużnej przechowywać. Dlatego to już najwyższy czas, żeby zabrać się za ich pieczenie.

Składniki:
1 kg maki
300 g cukru
500 g masła
4 jajka
cukier waniliowy
proszek do pieczenia

Sposób przygotowania:
Jajka ubić z cukrem a następnie dodać do pozostałych składników i dokładnie ugnieść ciasto, które następnie porcjami wałkować i wykrawać ciastka foremkami. Piec w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez około 10 min, muszą być ładnie przyrumienione. Można posypać cukrem pudrem, albo polukrować. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz