reklama

środa, 9 grudnia 2015

Makaron z piersią z kurczaka, pieczarkami i brokułami

Wśród wielu nowych przepisów, które przywiozłam od córki z Niemiec znalazł się i ten na makaron. Jest to wyśmienite danie przygotowywane przez jej teściową Basię, o której wiele razy wspominałam na swoim blogu. Potrwa ta doskonale nadaje się na obiad, ale również na kolację. Ja raczej nigdy nie przepadałam za makaronem, ale gdy zrobiłam ją mężowi, bo on wprost uwielbia makaron, nie mogłam się oprzeć. Nałożyłam sobie również na talerz i tego naprawdę nie żałowałam, bo danie było wyśmienite i z pewnością zostanie na stałe w naszym menu, choć następnym razem na życzenie męża spróbuję śmietanę zastąpić jogurtem.

Składniki:
makaron penne
2 piersi z kurczaka
25 dkg pieczarek
2, 3 ząbki czosnku
świeży brokuł lub paczka mrożonego
200 ml śmietany
olej do smażenia
sól i pieprz do smaku

Sposób przygotowania:
Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu. Na patelni rozgrzać olej, na który wrzucić rozdrobniony czosnek, a następnie pokrojone w kostkę piersi z kurczaka. Chwilę obsmażyć mięso. Dodać obrane i pokrojone w plasterki pieczarki, podlać wodą i dusić do miękkości. W międzyczasie obrać i podzielić na różyczki brokuł, a następnie ugotować w osolonej wodzie al dente. Brokuł odcedzić i dodać do mięsa i pieczarek. Wszystko zalać śmietana, doprawić solą i pieprzem i gotować na małym ogniu około 10 min. Makaron odcedzić wyłożyć na talerze i polać przygotowanym sosem. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz